Regulamin Serwera
§1. Powrót do Akcji po Resecie Serwera
Jeżeli wystąpi reset serwera, gracze są zobowiązani wrócić do rozpoczętej akcji po ponownym wejściu na serwer. Dążymy do zachowania ciągłości rozgrywki i spójności wydarzeń w świecie gry.
§2. Zakaz Przenoszenia Informacji z OOC do IC
Surowo zabrania się przenoszenia informacji z OOC (Out of Character) do IC (In Character). Dbamy o to, aby wszystkie działania i decyzje w grze były podejmowane w oparciu o informacje zdobyte przez postacie, a nie przez graczy poza grą.
§3. Zakaz Odgrywania Znanych Osób
Na serwerze zabrania się odgrywania postaci wzorowanych na rzeczywistych, znanych osobach. Chcemy, aby każda postać była unikalna i oryginalna, co wzbogaci doświadczenie wszystkich graczy.
§4. Zakaz Odgrywania Chorób psychicznych / fizycznych
Na serwerze zabrania się odgrywania postaci z chorobami psychicznymi / fizycznymi bez zgody administracji.
§5. Zakaz Korupcji dla PD i MS
Pracownicy PD (Police Department) oraz MS (Medical Service) nie mają przyzwolenia na przejawy korupcji – oczekujemy, że wszyscy pracownicy tych służb będą postępować zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi i moralnymi, chyba że posiadają na to zgodę administracji.
§6. Rozpoznawanie Postaci w Masce
Nie można rozpoznać postaci, jeśli ma ona na sobie maskę lub inne elementy ubioru, które skutecznie ukrywają jej tożsamość. Rozpoznawanie postaci po głosie również jest zabronione. Chronimy realizm rozgrywki, gdzie maskowanie się powinno skutecznie utrudniać identyfikację.
§7. Strefa Greenzone
Greenzone to strefa wolna od akcji agresywnych. Nie można tam nikogo zabić ani inicjować prób agresji. Do Greenzone należą: miejsca oznaczone strefą greenzone, komenda, wszystkie miejsca pracy, biznesów oraz szpital. Na greenzonie obowiązuje zakaz pobierania haraczy od właścicieli biznesów. Wyjątkiem są sytuacje, gdy istnieje konkretny i uzasadniony powód wynikający z rozgrywki RP, który wymaga podjęcia działań agresywnych. Dodatkowo crime musi posiadać zgodę na takową akcję.
§8. Wymagania Techniczne
Do gry wymagany jest dobry mikrofon.
§9. Komendy dla Graczy
Używaj dostępnych komend zgodnie z przeznaczeniem. Na komendach narracyjnych mówimy prawdę.
§10. Zasady Uśmiercania Postaci
W przypadku chęci uśmiercenia swojej postaci lub innej osoby, musisz mieć do tego podłoże roleplay. Zgody na to wydaje administracja. Rany stałe można zadawać drugiemu graczowi jedynie po uzyskaniu od niego zgody na czacie OOC lub po otrzymaniu aprobaty od administracji.
§11. Zakaz Przenoszenia Majątku Między Postaciami
Zabronione jest przenoszenie majątku między swoimi postaciami.
§12. Zakaz Porywania Osób z Prac Legalnych
Zabrania się porywania osób wykonujących prace legalne, chyba że uzyskano zgodę administracji.
§13. Role Graczy
Tylko kobiety mogą grać postaciami kobiecymi, a mężczyźni postaciami męskimi, z wyjątkiem uzyskania zgody administracji.
§14. Akcje Agresywne
Zakazuje się agresywnych akcji z wyjątkami:
Uzasadnione konflikty między organizacjami.
Tereny ghetta.
Kontynuacja akcji rozpoczętej poza miastem.
§15. Zakładnicy i Policja
Podczas agresywnych akcji z policją możesz porwać tylu zakładników, ile jest napastników. Podczas negocjacji obowiązuje zasada: 1 żądanie = 1 zakładnik. Za zakładnika można żądać jedynie 2500 dolarów.
§16. Odbijanie Zatrzymanych Osób
Odbijanie osoby trwającej zatrzymania może nastąpić tylko podczas konwoju z komendy do więzienia.
§17. Zakaz Combat Loga i Nieposzanowania Życia
Zabrania się combat loga (wylogowywania się z gry w celu uniknięcia niekorzystnej sytuacji) oraz nieposzanowania życia postaci (np. podejmowania działań, które w realnym życiu byłyby nieuzasadnione i skrajnie ryzykowne).
§18. Zakaz Grania pod Loot i Bojówek w Mieście
Zabrania się grania wyłącznie w celu zdobycia przedmiotów (tzw. „grania pod loot”) oraz organizowania bojowych akcji na terenie miasta. Jeśli chcesz przeszukać gracza na terenie miasta, musisz mieć ku temu dobry powód, np. sytuację zakładnika podczas napadu. Przeszukiwanie i zdobywanie przedmiotów jest dozwolone dopiero po rozpoczęciu takiej akcji.
§19. Eventy
Podczas eventów zabrania się wykonywania jakichkolwiek akcji które mogą negatywnie wpłynąć na zorganizowany event. Zakaz jakiejkolwiek działalności crime na terenie eventu oraz podczas niego.
§20. Akcje RP
W sytuacjach wymagających większego poziomu/zaangażowania RP, należy używać komend narracyjnych do wykonywanych czynności. Np. „Zabranie telefonu komórkowego podczas porwania”
§21. Gwałty
Na serwerze obowiązuję całkowity zakaz odgrywania gwałtów na postaci.
§22. Granie RP z NPC’tami
Policja dostała zakaz zawijania Marihuana Johna (i innych postaci związanych z grą crime etc.) Gracze mają zakaz wchodzenia w jakiekolwiek interakcje RP z postaciami NPC (poza oskryptowanymi NPC).
§23. Kajdanki
Gracz, który został zakuty w kajdanki, nie może uciec od policjanta, który go skuł, chyba że ten policjant otrzymał BW od innego gracza.
§24. Komunikacja
Na serwerze należy komunikować się wyłącznie za pomocą kanałów gry.
§25. Zakaz gry rzeczy nadprzyrodzonych
Na serwerze obowiązuje zakaz odgrywania rzeczy nadprzyrodzonych. Wszelkie złamanie takowego zakazu wiąże się z konsekwencjami = PERM.
§26. Amnezje i inne akcje odgrywane na try
Amnezja oraz inne rzeczy ogrywane na try, zawsze są wywoływane przez napastnika. Napastnik używa komendy /try na obywatelu.
§27. Zakaz Multikont
Zabrania się korzystania z więcej niż jednego konta na serwerze przez jednego gracza. Wykrycie takiego działania będzie skutkowało zbanowaniem wszystkich powiązanych kont. Każdy gracz powinien posiadać jedno konto, aby uniknąć nadużyć i zapewnić uczciwą rozgrywkę. Wyjątkiem są sytuacje, w których gracz uzyskał zgodę administracji na posiadanie dodatkowego konta lub wykupił specjalne uprawnienia pozwalające na korzystanie z multikonta.
§28. Procedura Odwoławcza
Gracze, którzy czują się niesprawiedliwie traktowani przez administratorów, mogą złożyć odwołanie. Należy to zrobić w formie pisemnej (ticket), opisując sytuację, administratora prowadzącego rządowy oraz podając dowody na poparcie swojego stanowiska. Wszelkie odwołania będą rozpatrywane w sposób obiektywny.
§29. Konsekwentne odgrywanie ran i ucieczka ze szpitala
Każdy gracz jest zobowiązany odgrywać akcje na szpitalu, adekwatnie do odniesionych obrażeń. Oznacza to, że chwilę po udzieleniu pomocy medycznej, nie wybiegamy ze szpitala szukając ucieczki.
§30. Powrót na akcję
Gracz po BW i uzyskaniu pomocy medycznej nie może wrócić do tej samej akcji.
§31. Zakaz Wjazdu na Tereny Frakcji i Crime
Zabrania się wjazdu na tereny frakcji oraz obszary związane z działalnością crime bez uprzedniej zgody administracji. Celem tej zasady jest utrzymanie immersji oraz autentyczności rozgrywki, gdzie obecność graczy w tych strefach powinna odzwierciedlać realistyczne warunki społeczne. Wyjątkiem od tej zasady są wjazdy funkcjonariuszy policji, które mogą być realizowane za zgodą Dyrektora Operacyjnego (DOJ). Wszelkie próby nieautoryzowanego dostępu do tych obszarów będą skutkować odpowiednimi sankcjami.
§32. Przejęcie Napadu i Próba Odbicia
Przejęcie napadu oraz próba jego odbicia są dozwolone wyłącznie w sytuacji, gdy grupa chcąca dokonać przejęcia ma konflikt z grupą aktualnie prowadzącą napad. Próba odbicia napadu bez uzasadnionego powodu i spełnienia powyższych wymagań, mająca na celu jedynie obrabowanie napastników z jakichkolwiek przedmiotów, jest surowo zabroniona. Wszelkie nieuprawnione działania w tym zakresie będą skutkować odpowiednimi sankcjami.
§33. Tunel pod chatą
Tunel pod chatą musi być zaprojektowany w sposób immersyjny, z odpowiednimi podporami oraz wzmocnieniami, aby odzwierciedlał realistyczne warunki. Oczekuje się, że gracze będą dbać o szczegóły, takie jak strukturalna integralność tuneli oraz ich wizualne odwzorowanie, co przyczyni się do lepszej immersji w rozgrywkę.
§34. Zakaz Obrażania Graczy
Zabrania się obrażania innych graczy na czacie OOC oraz na kanałach Discord. Wszelkie przejawy agresji słownej, trolling czy obraźliwe komentarze są surowo zabronione. Takie zachowanie będzie skutkować odpowiednimi sankcjami, w tym możliwością zbanowania na serwerze.
§35. Zgłaszanie Naruszeń Regulaminu
Każdy gracz ma maksymalnie 48 godzin na zgłoszenie przypadku łamania regulaminu. W zgłoszeniu należy zawrzeć wszystkie niezbędne dowody (klip + opis sytuacji) wraz z datą i godziną danego zdarzenia oraz ID gracza. Zgłoszenia przesłane po 48 godzinach od momentu zdarzenia nie będą rozpatrywane.
§36. Postrzał postaci w samochodzie
Podczas postrzału gracz wypada z samochodu, fizycznie postać nadal jest w samochodzie = zakaz lootowania
§37. Plecaki i odkładanie przedmiotów
Na serwerze wprowadzono plecaki w formie fizycznych przedmiotów w ekwipunku gracza. Zabrania się odgrywania sytuacji, w których plecak lub inne przedmioty są pozostawiane na ziemi, a podczas przeszukania twierdzimy, że ich nie mamy. Od teraz każdy przedmiot znajdujący się w ekwipunku gracza nie może zostać odłożony za pomocą komend narracyjnych.
LIMITY NA AKCJE
Limity obowiązujące dla PD na poszczególne napady:
- Rabunek kasetki – maksymalnie 4 jednostki PD; w razie wybuchu strzelaniny mogą przyjechać dodatkowo 4 kolejne FP.
- Rabunek bankomatu – maksymalnie 2 jednostki PD; w przypadku strzelaniny, możliwy dojazd 3 kolejnych FP.
- Akcja hostylna – do 6 jednostek PD; w razie strzelaniny, dojazd 4 kolejnych FP.
- Rabunek narkotyków – maksymalnie 2 jednostki PD; w przypadku strzelaniny, dodatkowo mogą przyjechać 4 FP.
- Ucieczka z więzienia – limit 10 jednostek PD.
- Code 0/10-13a oraz 10-13b – limit 6 jednostek PD; w razie strzelaniny, dojazd 4 kolejnych FP.
Limity obowiązujące dla CRIME:
- Limit na akcje agresywne wynosi 5 osób.
- Wyjątkiem są sytuacje, w których administracja wyrazi zgodę.
Limity dla CRIME po wygranej strzelaninie z LSPD:
- Zakaz lootowania PD w przypadku, gdy na nogach pozostała tylko jedna osoba ze strony crime. Osoba ta ma obowiązek zabrać swoich towarzyszy z akcji i natychmiast uciec z miejsca zdarzenia.
- Jeśli na nogach zostaną 2 osoby: mogą zabrać sprzęt maksymalnie 3 funkcjonariuszy.
- Jeśli zostaną 3 osoby: mogą zabrać sprzęt maksymalnie 4 funkcjonariuszy.
- Jeśli zostaną 4 osoby: mogą zabrać sprzęt maksymalnie 5 funkcjonariuszy.
- Jeśli na nogach pozostanie 5 osób: mają prawo przeszukać wszystkich funkcjonariuszy uczestniczących w akcji.
Poddawanie funkcjonariuszy i Obywateli
- Zakazuje się poddawania funkcjonariuszy, jeśli na służbie jest tylko 1 funkcjonariusz.
- Jeśli na służbie są 2 funkcjonariusze, można ich poddać w celu zdobycia amunicji.
- Jeśli na służbie są 4 funkcjonariusze, można ich poddać w celu pozyskania zarówno broni, jak i amunicji.
- Porywanie obywateli może nastąpić bez udziału policji, jeśli mają podstawy ic. Porwania do okupu mogą nastąpić jeśli jest przynajmniej 2 policjantów na służbie
- Zakazuje się podejmowania działań mających na celu poddanie jak i porywania wszystkich funkcjonariuszy aktualnie przebywających na służbie.
Pojęcia
- [IC] In Character – Świat naszej postaci, wszystko dotyczy rozgrywki.
- [OOC] Out of Character – Wszystko, co nie jest związane z naszą postacią.
- [CK] Character Kill – Uśmiercenie postaci.
- [FCK] Force Character Kill – Uśmiercenie postaci bez zgody jej właściciela.
- [RK] Revenge Kill – Występuje, gdy po swojej śmierci wracasz do osoby, która cię zabiła, aby się na niej zemścić.
- [RDM] Random Deathmatch – Zabijanie innych graczy bez powodu do BW lub bez odegrania stosownej akcji.
- [VDM] Vehicle Deathmatch – Zabijanie za pomocą wszystkich pojazdów.
- [PG] Power Gaming – Zmuszanie kogoś do akcji RP, bez możliwości reakcji.
- [MG] Meta Gaming – Wykorzystanie informacji OOC w IC.
- [CN] Celebrity Name – Dane sławnych osób, takie postacie są od razu usuwane.
- [CL] Combat Log
plakanie na rządowym = ban 3 dni pozdro 600